"Membumi dalam keragaman, rela mati demi ketaqwaan.."

"Membumi dalam keragaman, rela mati demi ketaqwaan.."
Radityo Akhmedika Fauzie, pribadi yang sedang ada di hadapan teman2 sungguh sedang berjuang keras akan suatu perjalanan.. yang baru, yang curam, yang berbeda dengan apa yang sudah terpikirkan.. Dunia kedokteran, kamahasiswaan, kehidupan di suatu daerah baru, sosialitas yang menuntut kedewasaan lebih, juga ikhtiar akan pengaplikasiaan keimanan dan Islam yang tidak dapat ditawar kadarnya.. Setelah menyelesaikan studi di SMAN 1 Depok, sekarang saya menapak di Fakultas Kedokteran UNPAD.. Dengan masih dan akan terus berlimpah rasa syukur terhadap Alloh s.w.t akan tiap detik yang saya lalui, semoga jiwa taubat dalam hati yang mengiringi setiap langkah tidak akan pernah pudar. Karena diri yang nampak di hadapan temen2 hanyalah sebuah kumpulan sistim organ yang ditiupkan ruh oleh-Nya, yang mana pribadinya rentan akan dosa, khilaf, jahil, nafsu, dan maksiat..

Legislative SMANSA Depok

Legislative SMANSA Depok
Banyak kata, canda, duka, dan lara yang tak terkira makna nya.. kalaupun aku mati, dan dilahirkan kembali menjadi orang lain, aku akan tetap mencari kalian.. -radit-

Wajah polos tiga bocah

Wajah polos tiga bocah
Mungkin suatu hari, adik laki-laki ku menjadi pilar utama dalam dakwah kampus nya.. menjadi motor penggerak berwibawa dalam organisasinya.menjadi inisiator perubahan dalam proses perkembangan wawasan bangsa nya.menjadi seorang ikhwan yang membumi dalam kebermanfaatan,tapi tidak merindukan status dan kedudukan..Dan adik perempuan ku,menjadi seorang akhwat yang cantik luar biasa karena perhiasan-perhiasan nya..dimana ia menghias suara nya dengan Al-Quran..menghias mata nya dengan welas asih dan kasih sayang..menghias tangan nya dengan akhlakul karimah..menghias kaki dan tubuh nya dengan Istiqomah.. dan menghias hati nya dengan keikhlasan..
Untuk kenyamanan temen2 juga dalam melihat2 posting saya, maka temen2 bisa melihat2 sesuai dengan menu posting yang udah radit group di bawah ini. Enjoy my site, dan jangan ragu2 untuk memberi comment ya..
Lelaki Muslim -Muhammad Shakirin-
19.42 | Author: Radityo Akhmedika Fauzie
Lelaki,Jadilah seorang lelaki yang beriman,Yang hatinya disalut rasa taqwa kepada Allah,Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam,

Yang sentiasa haus dengan ilmu,Yang sentiasa dahaga akan pahala,Yang solatnya adalah maruah dirinya,Yang tidak pernah takut untuk berkata benar,Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu,Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah.

Jadilah seorang lelaki,Yang menjaga tutur katanya,Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya,Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya,Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang,Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang.

Jadilah seorang lelaki,Yang menghormati ibu bapanya,Yang sentiasa berbakti kepada orang tua dan keluarga,Yang bakal menjaga kerukunan rumahtangga,Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam,Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan,Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat.

Jadilah seorang lelaki,Yang sentiasa bersedia untuk menjadi imam,Yang hidup di bawah naungan al-Quran dan mencontohi sifat-sifat Rasulullah,Yang boleh diajak berbincang dan berbicara,Yang menjaga matanya dari berbelanja,Yang sujudnya penuh kesyukuran dengan rahmat Allah ke atasnya.

Jadilah seorang lelaki,Yang tidak pernah membazirkan masa,Matanya kepenatan kerana membaca al- Quran,Suaranya lesu kerana penat berzikir,Tidurnya lena dengan cahaya keimanan,Bangunnya Subuh penuh kecergasan,Kerana sehari lagi usianya bertambah kematangan.

Jadilah seorang lelaki,Yang sentiasa mengingati mati,Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat,Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga,Agar berputik tunas yang bakal menjaga baka yang baik,Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian.

Jadilah seorang lelaki,Yang tidak terpesona dengan buaian dunia,Kerana dia mengimpikan syurga Allah
|
This entry was posted on 19.42 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 komentar:

On 23 September 2013 pukul 01.36 , Unknown mengatakan...

Nice post, Dit. Lo banyak beubah ya sekarang :)

 

mY n3W te@m

mY n3W te@m
2008 Amazing team.. Juara bertahan